Folkart, Volt Motor, Livamine gibi şirketleri bünyesinde barındıran Saya Grup'un öncü markalarından Pharmactive, Avrupa'ya ilaç ihraç etmeye başladı. İhraç edilen ülkeler arasında Avusturya, Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda, Malta, Portekiz, İngiltere, Fransa ve Macaristan bulunuyor. Kasım ayında patent sürelerinin dolmasının ardından distribütörler aracılığla ürünler ihraç edilmeye başlayacak. ‘Ne mutlu bir derde derman olana' anlayışıyla yola çıkan Pharmactive, Türk ürünlerini Avrupa'daki doktor, eczacı ve hastalara ulaştırıyor olmanın gururunu yaşayacak. Pharmactive İlaç'ın tüm çalışanlarının katılımı ile ilk etap ürünlerinin yola çıkışını geçtiğimiz hafta düzenlenen bir törenle kutladı.
İlk parti gönderildi
Pharmactive İlaç, Ar-Ge merkezinde geliştirdiği diğer eşdeğer ürünler ile kısa süre içinde ihracat pazarında yer alan ilk 5 yerli firmadan biri olmayı hedefliyor. Pharmactive, Avrupa'ya bir milyon kutu ilaç ile ilk ihracatını yaptı.
İlk ihracat ürünlerinin sevkiyat töreninde konuşan Pharmactive Yönetim Kurulu Üyesi Levent Selamoğlu, “Türk ürünlerinin Avrupa'daki doktor, eczacı ve hastalara ulaşıyor olmasının haklı gururunu yaşıyoruz. Pharmactive 2010 yılında kurulan ve 2012 yılında üretim tesisini tamamlayan genç bir yerli firma olmasına karşın, hızlı büyümesine devam ediyor ve günümüzde Avrupa pazarlarına ilk parti ürünlerini göndererek önemli bir başarıya imza attı” dedi.
2022'yi planladılar
Pharmactive'in Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiğini vurgulayan Selamoğlu, ihracat pazarlarındaki büyüme hedefleri doğrultusunda 2017 yılı sonuna kadar 100'ün üzerinde Pharmactive Ar-Ge biriminde geliştirilmiş ve üretilmekte olan ürünün hizmete sunulacağını belirtti. 2022 yılında hedeflerinin toplam cironun en az yüzde 25'ini ihracattan sağlamak olduğunu kaydeden Selamoğlu, yaklaşık 60 milyon dolar ihracat rakamına ulaşmayı amaçladıklarını söyledi. Türkiye'nin yüzde 100 yerli şirketleri arasında ihracat lideri olmayı hedeflediklerini dile getiren Levent Selamoğlu, Avrupa ihracatları ile bu hedefine önümüzdeki 5 yıl içinde ulaşmayı planladıklarını belirtti, başarıyı sürdürülebilir kılmak için Ar-Ge merkezinde yeni yüksek teknolojili eşdeğer ilaçlar geliştirerek portföyü büyüttüklerini bildirdi. Pharmactive Yurtdışı Pazarlar ve Stratejik Planlama Genel Müdürü İnci Ayyıldız ise 28 ülkede 350 ruhsat başvurusu yaptıklarını, kısa ve orta dönem ihracat hedefleri dahilinde 2019 yılı sonuna kadar Avrupa, ortadoğu, Afrika, Rusya ve BDT bölgesinde 50 ülkede Pharmactive ürünlerinin satışına başlamayı hedeflediklerini açıkladı. Ayyıldız, ihracat pazarları arasında ABD ve Uzak Doğu ülkelerini de katacaklarını kaydetti.
/kaynak:Milliyet